Κυβέρνηση-ταξί, σημειώσατε Χ- πολιτικός σουρεαλισμός και δεξιός λαϊκισμός πάντα στο προσκήνιο

 

 

 Χωρίς ταξί παρέμεινε η πόλη του Ηρακλείου Τρίτη και Τετάρτη 2-3/12/25, λόγω της απεργίας του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί ,που ευθυγραμμίστηκε με την πανελλήνια. Κύρια αιτήματα, η αναστολή της υποχρέωσης αντικατάστασης των θερμικών οχημάτων με ηλεκτρικά από το 2026, η πάταξη του αθέμιτου ανταγωνισμού και η δίκαιη φορολογική μεταχείριση. Στα πλαίσια της κινητοποίησης, την Τρίτη 2/12, πραγματοποιήθηκε μηχανοκίνητη πορεία και σύσκεψη παρουσία του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, του Αντιπεριφερειάρχη Νίκου Συριγωνάκη και του βουλευτή Λευτέρη Αυγενάκη, ο οποίος κατέθεσε αναφορά στη Βουλή και τους συναρμόδιους Υπουργούς (Υποδομών- Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Τουρισμού) για τα προβλήματα του κλάδου. Ο κ. Αυγενάκης, υποσχέθηκε στο Σωματείο δημιουργία κλιμακίου που θα προβαίνει σε ελέγχους με στόχο την πάταξη του αθέμιτου ανταγωνισμού και της υποκλοπής του μεταφορικού έργου των αυτοκινητιστών.

   Φαινομενικά ήταν μια απεργία όπως όλες, όμως κάποιες πτυχές του θέματος προκαλούν προβληματισμό. Κατά πρώτον, το -καθ’ όλα δίκαιο- αίτημα της μη υποχρεωτικότητας  αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αφορά μόνο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και παραμένει ακατανόητος ο λόγος που το προέβαλαν οι συνδικαλιστές του Ηρακλείου. Κατά δεύτερον, οι ιδιοκτήτες των ταξί αποφεύγουν να αποσαφηνίσουν ποιος είναι ο «αθέμιτος ανταγωνισμός». Πρόκειται για τις ψηφιακές πλατφόρμες; Δεν είναι όμως λίγοι οι ταξιτζήδες του Ηρακλείου που έχουν ήδη ενταχθεί σε μια συγκεκριμένη, ενώ κανένας δεν απαγορεύει να δημιουργήσουν δικές τους. Είναι τα ενοικιαζόμενα με οδηγό ; Αυτά επίσης δουλεύουν νόμιμα, με άδειες του ΕΟΤ. Επιπλέον, αρκετοί  ταξίτζήδες διαθέτουν (και) τέτοια οχήματα, ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη τους έχει δώσει τη δυνατότητα να αντικαθιστούν τα πενταθέσια ταξί τους με αυτοκίνητα έως 9 θέσεων. Με λίγα λόγια, έχουν όλα τα μέσα στα χέρια τους, την ώρα που το επάγγελμα παραμένει, εδώ και πολλές δεκαετίες, κλειστό, με τις άδειες να πωλούνται στην μαύρη αγορά έναντι υψηλότατου τιμήματος και συνήθως, με έκδοση εικονικών παραστατικών.

  Αναντίρρητα. η εργασία του οδηγού ταξί, είναι σχετικά δύσκολη, επικίνδυνη και σε κάποιες περιπτώσεις, ελλιπώς αμειβόμενη.  Aυτό σημαίνει ότι επιβάλλεται να μειωθεί η φορολογία και να ανασταλεί η-ακόμα προβληματική- ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, η συντεχνία των ιδιοκτητών ταξί, αποτελεί μια από τις πιο οπισθοδρομικές και «κακομαθημένες» κοινωνικές ομάδες. Στην επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό, το Σωματείο του Ηρακλείου, δεν δίστασε να ζητήσει ακόμα και την κατάργηση της νόμιμης δυνατότητας των τουριστικών καταλυμάτων να μεταφέρουν  πελάτες τους χωρίς κόμιστρο, ενώ παρουσίασε  δέσμη μέτρων εν είδει πρότασης νόμου! Αλήθεια, έχουμε παρανοήσει σ’ αυτή τη χώρα ; Είναι δυνατόν ένας κλάδος που (κατά παράβαση των αρχών της επαγγελματικής ελευθερίας και του ελεύθερου ανταγωνισμού) κατέχει το προνόμιο του κλειστού επαγγέλματος, να τα θέλει «μονά-ζυγά» δικά του ; Είναι δυνατόν ένας βουλευτής, αντί να επιδιώκει την εξυγίανση ενός προβληματικού χώρου, να εμφανίζεται ως προστάτης των κακώς κεκτημένων;  Δεν είδαμε τον κ. Αυγενάκη να προσπαθεί να σώσει τους εμπόρους του Ηρακλείου από τη λαίλαπα των πολυεθνικών oύτε να υποβάλλει αναφορά στη Βουλή υπέρ των δημόσιων δομών υγείας, που καταρρέουν λόγω υποστελέχωσης. Αντίθετα, τον βλέπουμε να ακολουθεί την πεπατημένη του δεξιού λαϊκισμού: Χάιδεμα συμπαγών και πολυπληθών κοινωνικών ομάδων, με στόχο τα…ψηφαλάκια τους.

  To 2012,μετά από απαίτηση της Τρόικας, η ΝΔ άνοιξε την υπηρεσία εκμίσθωσης με οδηγό, έστω με αυστηρούς περιορισμούς, Το 2018, ο ΣΥΡΙΖΑ, ψηφίζοντας φωτογραφικό νόμο, έθεσε εκτός Ελλάδας την Uber, με στόχο τον κατευνασμό των οργισμένων ταξιτζήδων. Λίγο αργότερα όμως, το 2020, η ΝΔ επανέφερε την Uber, μαζί με άλλες πλατφόρμες, με την υποχρέωση να χρησιμοποιούν αυτές μόνο συμβατικά ταξί και όχι ΕΙΧ με οδηγό. Σήμερα ο κυβερνητικός βουλευτής Λευτέρης Αυγενάκης, υπόσχεται εξουδετέρωση του ανταγωνισμού που το ίδιο το κυβερνών κόμμα στηρίζει! Πολιτικός σουρεαλισμός και διπρόσωπος δεξιός λαϊκισμός στον μέγιστο βαθμό. Σωτηρία, δεν πρόκειται να υπάρξει γι’ αυτή τη χώρα.

 *Tο κείμενο μπορεί να δημοσιευθεί και σε άλλους ιστοτόπους



 

 

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη